Gemeente Utrecht campagne
Wonen in Veemarkt Utrecht
In de briefing stond het letterlijk: het ontwerp moet aan de huisstijl van de gemeente Utrecht voldoen, maar tegelijkertijd eruit springen, uniek en anders zijn. Ehh…, ok? Dat leek wat tegenstrijdig, maar daar verzonnen we iets op. ‘Creëer jouw stukje Utrecht’ is het motto dat we kozen voor alle communicatie. Met een herkenbare rode prikker op de kaart: dát is mijn stukje Utrecht.
We maakten een onderscheid tussen de puur informatieve onderdelen, die geheel volgens de huisstijl werden vormgegeven, en de elementen die meer voor inspiratie dienden. Daarin konden we lekker vrij te werk gaan, zonder de huisstijl geweld aan te doen. In de brochure kwamen beide stijlen samen. Met schetsen, plakband en memo-briefjes maakten we er een speels plakboek van, om te benadrukken dat je in Veemarkt Utrecht heel veel zelf mag bedenken. Zit er in de huisstijl een rood blokje? Dan tekenen we dat gewoon met een stiftje erbij. Lekker los en luchtig, zoals je het zelf ook zou schetsen.